Foodservice beweegt sneller dan ooit. Van horeca tot catering en fastservice: alleen de sterkste formules blijven relevant. Welke merken zetten de toon en spelen slim in op trends als gemak, beleving en duurzaamheid? In de HOMiES Formulesheets lees je hoe de koplopers in foodservice zich onderscheiden met strategie, innovatie en groeikansen. Dit zijn de formules die de markt vooruit duwen.
Restaurant Company Europe groeide in vijf jaar uit tot Nederlands grootste horecagroep met merken als Loetje en Happy Italy. Ontdek hoe schaal, focus en formulekracht samenkomen in deze ambitieuze groeiformule.
Vermaat Groep is met 500 locaties en een omzet van €535 miljoen de grootste cateraar van Nederland. Lees meer over hun strategie, groeipad, en de samenwerking met Fastned en La Place.
Shell Tankstations zet met 410 locaties en €172,5 miljoen F&B-omzet in op een nieuwe foodstrategie met Shell Café. Ontdek hoe beleving, branded corners en digitalisering samenkomen in deze marktleidende formule.
Rebel Horeca Groep bewijst dat lokale verankering, creatieve conceptontwikkeling en slimme samenwerkingen de sleutel zijn tot succes in stadsgerichte horeca. Ontdek hun aanpak en formulekracht in Leiden.
Roompot transformeert naar een Europese marktleider in leisure en hospitality. Ontdek hoe de fusie met Landal GreenParks en de focus op inclusiviteit, duurzaamheid en schaalvergroting zorgen voor een nieuw type foodserviceformule.
Starbucks telt 100 vestigingen in Nederland en realiseerde in 2023 €70,7 miljoen omzet. De focus ligt op on-the-go, digitalisering en duurzame groei. Ontdek hoe de koffieketen haar marktleiderschap probeert te versterken.
Subway telt 181 vestigingen in Nederland met €64,3 miljoen omzet, maar zit in een transitiefase. De nieuwe eigenaar Roark Capital brengt kansen voor vernieuwing met o.a. de Signature Series en Footlong Sidekicks.
HEMA realiseerde in 2023 een F&B-omzet van €328 miljoen en vernieuwde 125 winkels met het HEMA Café. Ontdek hoe het oer-Hollandse merk zijn foodaanbod inzet om dagelijks gemak én merkbeleving te versterken.
McDonald’s Nederland is marktleider in foodservice met 266 vestigingen, €1,3 miljard omzet en een sterk focus op duurzaamheid, digitalisering en franchisepartnerschap. Lees hoe deze fastfoodgigant blijft innoveren.
Thuisbezorgd.nl verwerkt jaarlijks voor €1,5 miljard aan maaltijdbestellingen en werd in 2025 overgenomen door techinvesteerder Prosus. Ontdek hoe dit platform zich ontwikkelt tot dataspecialist en trendbepaler in de Nederlandse maaltijdmarkt.
Tijdens onze fysieke evenementen krijg je cookies bij de koffie, maar ook online maken we gebruik van digitale cookies. We zijn verplicht om je hier netjes over te informeren, dus bij deze ter informatie.