Retail en foodservice groeien steeds dichter naar elkaar toe. Van vers bereide maaltijden in de supermarkt tot horecaconcepten in warenhuizen: de scheidslijn vervaagt. Maar welke formules benutten deze crossover het slimst? In de HOMiES Formulesheets lees je hoe retailers met foodservice inspelen op gemak, beleving en extra omzetkansen. Dit zijn de concepten die de kracht van food en retail combineren.
HEMA realiseerde in 2023 een F&B-omzet van €328 miljoen en vernieuwde 125 winkels met het HEMA Café. Ontdek hoe het oer-Hollandse merk zijn foodaanbod inzet om dagelijks gemak én merkbeleving te versterken.
La Place is met 70 vestigingen en €133,9 miljoen omzet opnieuw relevant. De formule richt zich met een nieuwe koers op jongeren, duurzaamheid en gastvrijheid. Ontdek hoe storytelling, data en versbereiding samenkomen.
De Bijenkorf combineert luxe warenhuisbeleving met hoogwaardige horeca in 8 vestigingen. Met een F&B-omzet van €63 miljoen groeit food als premium onderdeel van het merk. Ontdek hoe duurzaamheid, patisserie en gastvrijheid samenkomen.
Tijdens onze fysieke evenementen krijg je cookies bij de koffie, maar ook online maken we gebruik van digitale cookies. We zijn verplicht om je hier netjes over te informeren, dus bij deze ter informatie.