Kentucky Fried Chicken: Ambitieuze kipformule met focus op innovatie en groei
KFC is in Nederland al sinds 1972 actief en groeide uit van één restaurant in Rotterdam tot een bekende fastfoodformule met landelijke dekking. De oorsprong van het merk ligt bij oprichter Colonel Harland Sanders, die zijn beroemde kiprecept begon te verkopen in een motel in Kentucky. Inmiddels is KFC wereldwijd onderdeel van Yum! Brands en wordt de Nederlandse operatie grotendeels geëxploiteerd door het Australische Collins Foods. Deze partij is sinds 2018 actief in Nederland en bouwt stapsgewijs aan landelijke dekking met een sterke focus op innovatie, duurzaamheid en nieuwe formats.
De bekendheid van KFC is onmiskenbaar, maar het merk investeert volop in vernieuwing. Denk aan vegetarische varianten van klassieke menu-items, de opening van energieneutrale restaurants en samenwerking met deliveryplatforms. Met bijna honderd vestigingen in 2024 en zicht op verdere expansie richting 130 locaties, blijft KFC bouwen aan zijn positie binnen het gemakskanaal.
DIT IS PREMIUM CONTENT
Log in om verder te lezen. Heb je nog geen HOMiES account? Maak dan nu je gratis HOMiES account aan en krijg direct toegang tot onze premium content.
Tijdens onze fysieke evenementen krijg je cookies bij de koffie, maar ook online maken we gebruik van digitale cookies. We zijn verplicht om je hier netjes over te informeren, dus bij deze ter informatie.