HOMiES StartUp Story Studio Plaatjeopjebord HOMiES StartUp Story Studio Plaatjeopjebord

Studio Plaatjeopjebord: Waar liefde voor eten en beeld samenkomen

Soms zie je een bord en weet je: hier zit liefde in. Je ruikt het, je ziet het, je voelt het. Maar op de socials of menukaart komt die magie zelden over. Precies dat frustreerde Karin Deraedt, voormalig trouwfotograaf en oprichter van Studio Plaatjeopjebord. Ze zag het overal: prachtige gerechten in restaurants, gepassioneerde chefs in keukens, en dan een wazige foto als online visitekaartje.

“Dat móet beter kunnen,” dacht ze. En dus richtte ze zich volledig op food- en horecafotografie. Geen side hustle, geen bijproduct. Gewoon: beeld dat klopt. Sfeervol, oprecht, en onweerstaanbaar.

Van liefde tussen mensen naar liefde voor eten

Karin begon ooit als trouwfotograaf. Daar leerde ze de kracht van een beeld dat écht iets vastlegt. Een sfeer, verhaal, een gevoel. Die kracht brengt ze nu naar de horeca. Met Studio Plaatjeopjebord legt ze niet alleen gerechten vast, maar ook de ziel van een zaak.

Haar aanpak is eenvoudig: jij kookt, zij creëert. Ze fotografeert gerechten, chefs, interieurs en sfeer, en biedt desgewenst ook contentplanning of social media beheer. Zonder contracten, zonder gedoe. Alles op basis van vertrouwen en gevoel.

HOMiES StartUp Story Studio Plaatjeopjebord

Geen stock, maar smaak

De klanten van Karin zijn chefs, cateraars en horecaondernemers die snappen dat beeld verkoopkracht heeft. Mensen die zich willen onderscheiden. Op hun website, op Instagram, of gewoon in de beleving die ze online uitstralen. Ze willen geen generieke foto’s. Ze willen iets echts. Iets wat klopt met wie ze zijn en wat ze serveren.

Karin maakt geen gestylede stockbeelden. Ze werkt op locatie, in het ritme van de zaak. Ze vangt het licht, de sfeer, het verhaal. Haar beelden maken hongerig, precies wat goede foodfotografie hoort te doen.

Meer dan fotografie alleen

Naast losse shoots biedt Karin ook begeleiding bij contentcreatie: welk beeld past waar, hoe bouw je een galerij op, hoe benut je foto’s optimaal in menukaarten of stories? “Een goede foto heeft pas impact als je ’m goed inzet,” zegt ze. Voor horeca zonder marketingafdeling is dat vaak goud waard. Karin denkt mee, voelt aan, en levert af in overzichtelijke online galerijen. Ready to post, zonder stress.

HOMiES StartUp Story Studio Plaatjeopjebord

Klein, duurzaam en oprecht

Studio Plaatjeopjebord is geen bureau met accountmanagers of tarievenlijsten. Karin werkt persoonlijk, digitaal en duurzaam. Ze rijdt elektrisch, verspilt geen materiaal en werkt met minimale opslag.

Haar kracht zit juist in het kleine. Geen bulkproductie, maar aandacht. Geen massa, maar maatwerk.

De les die ze leerde? “Blijf trouw aan jezelf”

Als ondernemer komt er van alles op je af: verwachtingen, vergelijkingen, meningen. Karin besloot al vroeg: ik werk met mensen die bij mij passen. Die mijn stijl waarderen. Die willen samenwerken, niet dicteren. “Daarmee bouw je relaties die blijven.”

Haar klanten zien haar niet als leverancier, maar als sparringpartner. En dat verschil zie je terug op het bord, en op de foto.

HOMiES StartUp Story Studio Plaatjeopjebord

Wat nu?

Studio Plaatjeopjebord groeit. De aanvragen nemen toe, het netwerk verbreedt zich.

Karin zoekt nu:

  • Chefs en ondernemers die écht iets willen met beeld
  • Horecazaken die snappen dat beleving begint vóór de eerste hap
  • Netwerkversterking in de horeca- en foodservicewereld
HOMiES StartUp Story Studio Plaatjeopjebord HOMiES StartUp Story Studio Plaatjeopjebord
Neem contact op met Karin van Studio plaatjeopjebord
Wil jij jouw zaak en gerechten laten vastleggen zoals ‘ie echt is? Benieuwd hoe beeld jouw uitstraling versterkt? Karin denkt graag met je mee. Persoonlijk, betrokken en zonder poespas. Neem een kijkje op haar website of stuur haar eenvoudig een berichtje via onderstaande knop.
Stuur Karin een berichtje

Wil jij ook jouw start-up onder de aandacht brengen?

Ben jij bezig met een start-up of scale-up in foodservice en denk je: “Dit verhaal verdient een podium”? Stuur ons dan jouw start-up story en wij helpen je om het te vertalen naar een verhaal dat we gratis publiceren op ons HOMiES-platform.

Ben je klaar om jouw product of concept live te presenteren aan ruim 20.000 foodprofessionals? Doe dan met ons mee op het Start-Up Spots Paviljoen tijdens horecabeurs Gastvrij Rotterdam 2025 en laat je zien tussen alle andere gedreven ondernemers.

Blijf op de hoogte

Schrijf je in voor onze HOMiES nieuwsbrief en ontvang elke maand als eerste onze nieuwste blogs en whitepapers in je inbox.

Deel deze pagina: 
Email
LinkedIn
Whatsapp
Tags:
,