HOMiES | Kennisbank Hero | Foodservice HOMiES 2025 HOMiES | Kennisbank Hero | Foodservice HOMiES 2025

Blogs & Verhalen

Alle Blogs & Verhalen Kennisblogs Start-Ups
HOMiES Startups OlvLimits HOMiES Startups OlvLimits
Start-Ups
OlvLimits: Radicaal eerlijke olijfolie met smaak, speelsheid en een missie
OlvLimits is een jonge start-up die olijfolie radicaal eerlijk maakt. Met verse olie, labresultaten, QR-scan en een kleurrijke missie brengen Roos & Sil meer smaak, transparantie en speelsheid in de markt. Hun droom? Olijfolie behandelen zoals wijn. Met aandacht, beleving en een flinke dosis eerlijkheid.
Lees meer
HOMiES BLOG - Van Retail naar Foodservice_ 8 essentiële tips voor A-merken HOMiES BLOG - Van Retail naar Foodservice_ 8 essentiële tips voor A-merken
Kennisblogs
Van Retail naar Foodservice: 8 essentiële tips voor A-merken
De concurrentie van private label in Retail wordt steeds groter en marges worden beperkter. Steeds meer A-merken kijken vol verwachting naar foodservicekanalen zoals horeca, catering en zorg. Daarom bij deze 8 praktische tips voor een goed introductie- en jaarplan waar je hele team energie van krijgt.
Lees meer
HOMiES BLOG - Niet verbieden, maar Stimuleren HOMiES BLOG - Niet verbieden, maar Stimuleren
Kennisblogs
Niet verbieden, maar stimuleren
Vleesreclames in Haarlem zijn definitief verboden in 2025. De stad is daarmee de eerste gemeente die een algeheel verbod afkondigt. Ook vliegreizen, vis en andere CO2-uitstotende reclames in de openbare ruimtes zijn voortaan verboden.
Lees meer
HOMiES BLOG - Hoe A-merken formules helpen de gastbeleving te optimaliseren HOMiES BLOG - Hoe A-merken formules helpen de gastbeleving te optimaliseren
Kennisblogs
Hoe A-merken formules helpen de gastbeleving te optimaliseren
Horecaondernemers staan voor grote uitdagingen. Hier zijn zes manieren waarop je horecaformules kunt helpen groeien. Niet alleen door kwaliteitsproducten te leveren, maar ook door ondernemers strategisch te ondersteunen bij het verbeteren van de klantbeleving en het verhogen van hun rendement.
Lees meer
HOMiES BLOG - Extreme klantgerichtheid, hoe bereik je dat HOMiES BLOG - Extreme klantgerichtheid, hoe bereik je dat
Kennisblogs
Extreme klantgerichtheid, hoe bereik je dat?
We weten uit jarenlang onderzoek dat extreem klantgerichtheid in Food een uitzondering is. Er zijn voorbeelden van klanten van de food industrie die hun leverancier beoordelen met een NPS-9 score. Dat is eerder uitzondering dan regel.
Lees meer
HOMiES BLOG - Waarom Digital Commerce in Foodservice niet meer te negeren is HOMiES BLOG - Waarom Digital Commerce in Foodservice niet meer te negeren is
Kennisblogs
Waarom Digital Commerce in Foodservice niet meer te negeren is
Digital commerce heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen, maar binnen foodservice en B2B blijft er nog veel terrein te winnen. Waar consumenten in retail al lang gewend zijn aan naadloze online-ervaringen, werken veel bedrijven in foodservice en B2B nog met traditionele processen die snellere groei in de weg staan. Klanten verwachten steeds meer gemak, snelheid en digitale ondersteuning. De vraag is niet óf je mee moet, maar hoe snel je de transitie maakt.
Lees meer
HOMiES BLOG - Nieuwe uitdagingen in Foodservice HOMiES BLOG - Nieuwe uitdagingen in Foodservice
Kennisblogs
Uitdagingen in Foodservice
2024 was niet altijd een financieel gemakkelijk jaar. Na twee jaar opbouw en herstel na de coronaperiode was dit jaar er weer eentje van terug naar het normale. Maar normaal is het jaar allerminst geweest. De inkoopprijzen zijn de pan uit gestegen en de loonkosten zijn fors opgelopen.
Lees meer