Brothers Horeca Groep (BHG), opgericht door Marco en Rob Peek, is de afgelopen 25 jaar uitgegroeid tot een van de meest herkenbare horecaorganisaties in Midden-Nederland. Waar het avontuur in 1997 begon met discotheek Brothers in Bunnik, omvat de groep anno 2023 een diverse portfolio van 19 horecazaken verspreid over de regio. Met een F&B-omzet van ruim €17,6 miljoen is BHG uitgegroeid tot een serieuze speler in de Nederlandse foodservice, met concepten variërend van casual fastfood tot luxe dineren, en van grand cafés tot evenementenlocaties.
De broers hebben bewust afscheid genomen van hun uitgaansroots (Studio A12 sloot in 2022 de deuren), en zetten nu vol in op gastvrijheid, beleving en duurzame conceptontwikkeling.
Strategie: gastvrij, creatief en toekomstgericht
BHG combineert ondernemerschap met maatschappelijke verantwoordelijkheid en creatieve horeca-ontwikkeling. In hun strategie zie je de volgende elementen terug:
-
Opbouwen van huiskamergevoelens in campusomgevingen met formules als Grand Café LIVING (VU Amsterdam, Utrecht Science Park)
-
Schaalbare fastcasual merken zoals Meneer Smakers, met oog voor duurzaamheid en design
-
Culturele en historische context benutten voor evenementen (bijv. Fort bij Vechten)
-
Investeringen in duurzame gebouwen en lokale verankering
-
Oprechte focus op personeel, werkgeluk en interne doorgroeimogelijkheden
-
Strategische afbouw van het nachtlevensegment om te focussen op stabielere horecaproposities
De coronajaren vroegen om veerkracht, waarin het familiebedrijf bewust het risico op zich nam om klantrelaties te behouden. Die keuze betaalt zich nu uit in loyaliteit en herstel.
Marktpositie: creatieve horecaontwikkelaar in Midden-Nederland
BHG heeft een unieke positie als regionale horecaontwikkelaar met landelijke zichtbaarheid. Hun kracht ligt in:
-
Lokale aanwezigheid in Utrecht en omliggende steden
-
Gevarieerd portfolio (restaurants, cafés, fastcasual, events)
-
Actieve merkontwikkeling, zoals de thematische pop-up Casa Forta Italia
-
Horeca-innovaties zoals Jeu de Boules Bars in Arnhem en Utrecht
-
Hospitalityconcepten op onderwijsinstellingen die inspelen op de studenten- en kenniscultuur
Door zich te richten op herkenbaarheid, gebruiksgemak én kwaliteit weet BHG verschillende doelgroepen aan zich te binden: van studenten tot bruidsparen en van dagjesmensen tot zakelijke klanten.
Tips om effectief samen te werken met BHG
Samenwerken met Brothers Horeca Groep vraagt om maatwerk én meedenken:
-
Wees creatief en verbindend – BHG houdt van partners die snappen hoe sfeer en beleving samenkomen
-
Bied schaalbare oplossingen voor uiteenlopende formats: van casual dining tot grote eventlocaties
-
Denk in seizoensinvulling – bijvoorbeeld pop-up concepten of tijdelijke formules
-
Laat maatschappelijke betrokkenheid zien, bijvoorbeeld op thema’s als energie, gezondheid en studentenwelzijn
-
Blijf betrouwbaar en flexibel in belevering – BHG runt locaties met wisselende volumes en dynamiek
Door hun roots in het nachtleven weten de broers als geen ander hoe gastbeleving werkt – dat zie je nu terug in hun volwassen hospitalitystrategie.