Succesvol zijn als fabrikant in Foodservice betekent dat je de diversiteit aan klantbehoeften en klantreizen moet kennen. Daarom: 7 tips om jouw marketingaanpak af te stemmen op al die klanten in Foodservice en langdurig aan je te binden.
Een beeld krijgen van prijsontwikkelingen en prijsverhogingen in Foodservice is niet eenvoudig wanneer je naar de totale markt kijkt. Om een beeld te krijgen moet je echt kijken naar het mandje boodschappen of producten dat je zelf nodig hebt. Pas dan kun je kijken wat de prijsverhogingen voor jou betekenen.
De horeca in Nederland bevindt zich momenteel in een bijzonder uitdagende periode van marge DRUK, veroorzaakt door een combinatie van oplopende kosten voor personeel en inkoop, en beperkte ruimte voor prijsverhogingen. Hier zijn 5 tips voor leveranciers en fabrikanten in het helpen verlichten van deze druk in horeca.
Foodservice en mobiliteit kruisen elkaar dagelijks op de meest bijzondere plekken van Nederland: de tankshop. Maar wat blijft er over van de pompshop als in 2030 de verkoop van tabak — nu nog goed voor zo’n 40% van de shopomzet — verdwijnt? En hoe speel je als fabrikant of foodservice professional in op een doelgroep die onderweg vooral snelheid en gemak wil?
De concurrentie van private label in Retail wordt steeds groter en marges worden beperkter. Steeds meer A-merken kijken vol verwachting naar foodservicekanalen zoals horeca, catering en zorg. Daarom bij deze 8 praktische tips voor een goed introductie- en jaarplan waar je hele team energie van krijgt.
Vleesreclames in Haarlem zijn definitief verboden in 2025. De stad is daarmee de eerste gemeente die een algeheel verbod afkondigt. Ook vliegreizen, vis en andere CO2-uitstotende reclames in de openbare ruimtes zijn voortaan verboden.
Horecaondernemers staan voor grote uitdagingen. Hier zijn zes manieren waarop je horecaformules kunt helpen groeien. Niet alleen door kwaliteitsproducten te leveren, maar ook door ondernemers strategisch te ondersteunen bij het verbeteren van de klantbeleving en het verhogen van hun rendement.
We weten uit jarenlang onderzoek dat extreem klantgerichtheid in Food een uitzondering is. Er zijn voorbeelden van klanten van de food industrie die hun leverancier beoordelen met een NPS-9 score. Dat is eerder uitzondering dan regel.
Digital commerce heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen, maar binnen foodservice en B2B blijft er nog veel terrein te winnen. Waar consumenten in retail al lang gewend zijn aan naadloze online-ervaringen, werken veel bedrijven in foodservice en B2B nog met traditionele processen die snellere groei in de weg staan. Klanten verwachten steeds meer gemak, snelheid en digitale ondersteuning. De vraag is niet óf je mee moet, maar hoe snel je de transitie maakt.
2024 was niet altijd een financieel gemakkelijk jaar. Na twee jaar opbouw en herstel na de coronaperiode was dit jaar er weer eentje van terug naar het normale. Maar normaal is het jaar allerminst geweest. De inkoopprijzen zijn de pan uit gestegen en de loonkosten zijn fors opgelopen.
Tijdens onze fysieke evenementen krijg je cookies bij de koffie, maar ook online maken we gebruik van digitale cookies. We zijn verplicht om je hier netjes over te informeren, dus bij deze ter informatie.