De concurrentie van private label in Retail wordt steeds groter en marges worden beperkter. Steeds meer A-merken kijken vol verwachting naar foodservicekanalen zoals horeca, catering en zorg. Daarom bij deze 8 praktische tips voor een goed introductie- en jaarplan waar je hele team energie van krijgt.
BiKL Pickles maakt verse, natuurlijke en gefermenteerde groenten voor horeca. Met klanten als STACH, Shell en Bagels & Beans zet BiKL groente weer op de kaart. Tjebbe van Meeteren deelt zijn missie, lessen en lef en laat zien dat je geen chef hoeft te zijn om impact te maken.
OlvLimits is een jonge start-up die olijfolie radicaal eerlijk maakt. Met verse olie, labresultaten, QR-scan en een kleurrijke missie brengen Roos & Sil meer smaak, transparantie en speelsheid in de markt. Hun droom? Olijfolie behandelen zoals wijn. Met aandacht, beleving en een flinke dosis eerlijkheid.
Zeeuwsche Zoute herintroduceert een eeuwenoud Zeeuws ambacht: zout winnen uit de Oosterschelde. Met smaakvarianten als wakame, zwarte knoflook en gerookt zout zet Christian Clerx zijn streekproduct op de kaart. Duurzaam, transparant en culinair onderscheidend.
Succesvol zijn als fabrikant in Foodservice betekent dat je de diversiteit aan klantbehoeften en klantreizen moet kennen. Daarom: 7 tips om jouw marketingaanpak af te stemmen op al die klanten in Foodservice en langdurig aan je te binden.
Horecaondernemers staan voor grote uitdagingen. Hier zijn zes manieren waarop je horecaformules kunt helpen groeien. Niet alleen door kwaliteitsproducten te leveren, maar ook door ondernemers strategisch te ondersteunen bij het verbeteren van de klantbeleving en het verhogen van hun rendement.
We weten uit jarenlang onderzoek dat extreem klantgerichtheid in Food een uitzondering is. Er zijn voorbeelden van klanten van de food industrie die hun leverancier beoordelen met een NPS-9 score. Dat is eerder uitzondering dan regel.
Digital commerce heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen, maar binnen foodservice en B2B blijft er nog veel terrein te winnen. Waar consumenten in retail al lang gewend zijn aan naadloze online-ervaringen, werken veel bedrijven in foodservice en B2B nog met traditionele processen die snellere groei in de weg staan. Klanten verwachten steeds meer gemak, snelheid en digitale ondersteuning. De vraag is niet óf je mee moet, maar hoe snel je de transitie maakt.
Tijdens onze fysieke evenementen krijg je cookies bij de koffie, maar ook online maken we gebruik van digitale cookies. We zijn verplicht om je hier netjes over te informeren, dus bij deze ter informatie.